I lördags var det dags för utställning i fantastiska lokaler på Strandvägen 7A. Vi var indelade i tre grupper som var på totalt tre olika områden i lokalen för att ta del av utställarnas presentationer, sortiment och även få möjlighet att testa ett par behandlingar samt få styling. Här kommer del 1 av 2 av mina spaningar och vad som väckte mitt intresse på mässan.
Jag hamnade i grupp tillsammans med både Beautyprataren och Beautybyråkraten så vi följdes åt stora delar av dagen och jag hann även träffa ett antal andra bekanta ansikten. Så kul att stifta bekantskap med nya ansikten men också att äntligen få träffa de jag redan haft kontakt med. Vissa så länge som flera år. Nu till utställningarna – vad som fångade mitt öga och vad jag tänker kring det.
Det ser ut att bli en färgsprakande vår i såväl förpackningar som färgen på makeup. Några saker jag gillade extra var nagellack med färgen orange som fanns hos bland annat Depend, här crackled som är ett lack som krackelerar på nageln. Dessa fanns för ett gäng år sedan också men är alltså nu tillbaka. De lanseras vecka 7, så om ett par veckor.
Rodial är ett varumärke som försvunnit från den svenska marknaden sedan ett par år men är nu tillbaka hos en ny distributör som erbjuder både större sortiment med bland annat Rodials makeup och även bättre priser än förut. Jag är taggad på Soft Glow drops samt Banana low lighter.
Amika är ett varumärke jag haft span på i flera år, tror att jag först såg det när Katie Jane Hughes använde serien för lockigt hår. Framöver ska jag testa den blå serien som heter Hydro Rush och som precis som det låter har fokus på att återfukta håret på djupet.
Kim Chi Chic Makeup hade sockersöta förpackningar och delvis färgsprakande innehåll, jag blev mest sugen på pudret men vet att flera tonåringar i min närhet skulle bli fullkomligt förtjusta i alltihop!
Färgsprakande var däremot inte produkterna ovan som med sin design är stram, enkel men så snygg. Innehållsmässigt finns också en hel del att hämta. Clean up hair care har jag redan testat i flera månader – kommer snart en recension här så håll utkik. Clean up är det första märket med salongskvalitet som också är rekommenderade av Astma och allergiförbundet. Låt mig skvallra lite – jag har hittat några riktiga favoriter i sortimentet. NOIR Stockholm är ytterligare ett salongsmärke som erbjuder både tvätt och stylingprodukter som enligt presentationen intresserade mig. Jag ska börja med att testa stylingprodukterna.
Inom hudvården lanseras snart Summe Cosmetics som jag hittade i Ellancés monter. Märket är skapat av hudterapeuter och bygger på aktiva ingredienser – låter ju verkligen som ett märke i min smak. Hos Scandinavian Cosmetics fanns flera intressanta varumärken men jag fastnade lite vid snackisen Niacinamide serum från Jorgobé som jag hört så mycket om, frågan är väl om den slår min favorit från Elixir Cosmeceuticals på fingrarna?
Något som däremot inte föll i god jord hos mig var flera av de märken som gav felaktig information, kallade produkter för botox, gav missinformation kring solskyddseffekt hos produkter (sa att mindre mängd krävdes av produkten men ändå ge skydd!) samt att några montrar la större fokus på att berätta varför annat var dåligt/farligt istället för att berätta om vad som gör just deras produkt/produkter så bra. Men som helhet tycker jag att de flesta utställare gjorde ett fantastiskt bra jobb både i presentation och demonstration av produkter och i att hålla sig till sanningen.
I del 2 kommer jag visa ytterligare produkter och märken som väckte mitt intresse samt berätta om vilka behandlingar jag mer än gärna vill testa framöver!
Såg du något som du blev sugen på?