Detta är ett försök att via ett blogginlägg bearbeta ett traumatisk shoppingminne som fortfarande plågar mig. Jag skrev att ALLA beautyföretag har julkalendrar. Även mitt älskade Chanel hoppade 2021* på julkalendertåget. Den innehöll saker som läppstift och nagellack men också en liten tygpåse, bokmärke och klistermärken. Den kunde bli din för cirka 8000 kronor. Hahhaahahahah. WHAT?!
Det gav oss underbara YouTube-recensioner som:
Detta ledde till en sån social media-burn att Chanel ännu inte verkar ha återhämtat sig. De har i alla fall övergivet julkalendrar sedan dess. Jag blev ögonblickligen förälskad i Chanels dyra kalender. Vem bryr sig om ett klistermärke med CC-logon? Jag ville ha asken. Själva kalendern hade nämligen formen av en gigantisk Chanel No. 5-flaska. Vad fyller den för funktion? Absolut ingen! Jag vill bara ha den där bautastora flaskan som dekoration i vardagsrummet. Jag brukar regelbundet, fyra år senare, söka efter den på E-bay och liknande sajter. Det är min absolut onödigaste drömprodukt i kategorien beauty & inredningsdetaljer. Egentligen onödigast oavsett kategori. Men ändå, den hade passat perfekt i mitt vardagsrum. Jag drömmer vidare…
*Chanel ska ha gett ut en julkalender 2013 men den lyckades jag missa helt vilket jag och min mentala hälsa är väldigt tacksamma för.